2011. október 28., péntek

Nem ez napló 6- Felt log 6

Elkészült végre a "dupla órás" kalapom-pom-pom.... :)

Leírom a készítés menetét ahogy én emlékszem :)

- Az első feladat hogy lemérjünk két adatot. a fej kör méretét ( ahol a legszélesebb :))) és a " harmadik szemtől " a fejtetőig  a méretet.


- Ha ez megvan el kell határozni milyen legyen a kalapunk leendő formája... itt úgye bár rengeteg választási lehetőség van....

pl.
                              Egyszerű, karimás felhajtósok...


                             

                 Különféle módon gyűrt, lógókkal ellátott bohókás kalapok :)



...és közben áttekintettük a hagyományos ,  sapka formákat is...






lerajzoltunk egy két formát amiből kiindulhatunk akkor milyen kalap készíthető belőle...


én ezt rajzoltam, terveztem...


Na! ha mindezt eldöntöttük, jöhet a matematika :)))
Ki számoljuk és megrajzoljuk a sablon mintát- (annak a méreteit kell venni akinek készítjük a fejfedőt....)és az1/3-al megnövelt méretettel kiszabni a sablont.


- Előkészítés: a gyapjút itt ausztrál merino szalag gyapjút és paplan gyapjút is használunk a jobb tartás érdekében.

3-3 réteg kerül majd mind két oldalra...kb.70 gramm összesen- itt is oszthatunk szorozhatunk mit szeretnénk szín, tartás, stb. melyik legyen belül, melyik kívül.. úgy is oszthajuk, hogy 2/3 színes szalag gyapjú és 1/3 paplan...

A lényeg rétegenként külön válogatni, hogy amikor pakoljuk fel a sablonra már ne kelljen számolni.

Jó ha a sablon alá is kerül egy nylon réteg a könnyebb forgatás végett...
meleg víz, szabban, törülköző, vászon és a kiszabott sablon...

Az első lépés nálam egy zöld zsinór készítése volt, ( csigavonalas) - kacsként  rá dolgozok a karima találkozásához...

Jöhet a tervezés :) a mintázás...

Ha eldöntöttük mit is és milyen kalapot szeretnénk megvan a sablon ,elkezdhetjük rá tenni a díszítést, selyem szalag gyapjú stb.

Én a sablonra először a chiffon és pongee selymeket szabtam ki háromszög és csíkokban, majd tettem rá a sablonra a karimára részére, mert úgy szerettem volna ha ez amikor felhajtjuk látszik, erre jött egy kis kékes merino szalggyapjú a közökbe - töltésnek és beborítottam az egészet zöld szalag gyapjúval.- kis simi--> megfordítottam a sablont, majd ez megismétlődőtt.--> kis simi...

- újra fordítás. a következő réteg nálam fekete paplan gyapjú volt amit ellentétes száliránnyal pakoltam fel, fordítás-kis simi:)-->fordítása másik oldalra szintén...kis simi...fordítás-->

a legutolsó rétegnél én kevertem a fekete paplan gyapjút és a zöld merino szalaggyapjút... szintén az előző rétegre merőleges szálirányba feltéve...> kis simi majd újra megfordítottam...
 másik oldal újra ismételve az előző műveletet.

Jöhet a gyúrás mind két oldal kb.5-5 perc simogatás...nekem ebben a fzisban kelett rá dolgoznom a kacsomat úgy, hogy nylonnal lefedtem azt a részt amit már nem akartam összenemezelni.

Szabadkezes gyúrás, simogatás után ha összeállt  és már nem akar leválni sehol se a gyapjú, vászonba tejkertjük és 20x elöször csak laza görgetés minden oldalról.(4x20)

Ilyenkor lehet jó meleg vízbe kimosni és újra görgetés most már erősebben 10 x 10 x minden oldaltól...
Ha úgy látjuk kellő képpen összement, felpróbálhatjuk, hogy jó e a méret.. ha igen jöhet a FAFEJ és a formázás...

jó erősen rá kell húzni a fej formára kisimogatva az éleket, meghatárióozni, pl.hogy hol legyen, hova essen  a rózsa, a karima...
ha megvan jöhet a vasaló... megvasaljuk a karimát és a kialakított rózsát, gyűréseket- ezzel tartósabbá téve azokat.

Na hát ez lett .....az én első csigás kalapom-pom-pom :)







( fotok a netről)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése